شرایط بازگردادندن کالا

فروشگاه اینترنتی هگمتان کالا با اطمینان از عملکرد خود و جهت تأمین رضایت حداکثری مشتریان محترم، تمام خریدهای صورت گرفته را تا 2 روز گارانتی می‌نماید، این 2 روز گارانتی شامل تمام موارد مرتبط با خرید می‌باشد:

  • - گارانتی قیمت: ما گارانتی می‌کنیم کالای خریداری شده با بهترین قیمت ممکن خریداری گردیده است.
  • - گارانتی مغایرت: ما گارانتی می‌کنیم کالای خریداری شده هیچگونه مغایرتی با کالای مشاهده شده در وب سایت فروشگاه اینترنتی هگمتان کالا نخواهد داشت.
  • - گارانتی عودت: ما گارانتی می‌کنیم چنانچه مشتری از خرید خود منصرف گردید تا 2 روز مهلت عودت کالا را خواهد داشت.

 جهت آگاهی از شرایط استفاده از گارانتیهای فوق خواهشمند است، توضیحات ذیل را به دقت مطالعه فرمائید:

  گارانتی قیمت

فروشگاه اینترنتی هگمتان کالا همواره یکی از مزیت‌های خود نسبت به سایر فروشگاه‌های اینترنتی و فروشگاه‌های در سطح شهر را ارائه قیمت‌های رقابتی اعلام نموده است، لذا فروشگاه با اطمینان از قیمت گذاری محصولات خود و برای ایجاد اطمینان خاطر مضاعف مشتریان، 2 روز تضمین قیمتی برای کالاهای خریداری شده ارائه نموده که بر اساس آن، چنانچه مشتری تا 2 روز پس از خرید، اعلام نماید فروشگاه معتبر دیگری کالا را با قیمت کمتری عرضه می‌نماید، بلافاصله پس از محرز شدن (در کمتر از 2 ساعت)، مابه التفاوت وجه به حساب ایشان واریز خواهد شد.

لازم به توضیح است که مدت این تضمین قیمتی در مورد کالاهایی که قیمت آنها تابع نوسانات بازار است، حداکثر تا 48 ساعت می­‌باشد .

  تبصره 1: تضمین قیمتی در مورد فروشگاه‌هایی که عرضه آنها دارای محدودیت و به نوعی سهمیه‌بندی باشد، قابل استفاده نمی‌باشد، به عنوان مثال فروشگاه‌هایی که فروش کالا را منوط به بازگرداندن کارتن کالا یا نصب و راه‌اندازی در هنگام خرید می‌نمایند، شامل تضمین قیمتی نمی‌گردند. این تضمین صرفاً شامل فروشگاه‌های معتبری می‌گردد که بدون اعمال شرط و یا محدودیت برای افراد حقیقی و حقوقی، بتوان کالای مورد نظر را از آنها خریداری نمود.

 تبصره 2: تضمین قیمتی شامل تغییرات قیمتی، فروش ویژه، تخفیفات و هر نوع جشنواره خاصی که سایر فروشگاه‌های معتبر برای مقاطع خاص و مدت زمان مشخص در نظر می‌گیرند، نخواهد شد.

 شروط استفاده از 2 روز گارانتی قیمتی:

  1. از شرایط اصلی استفاده از تضمین قیمتی این است که کالا از نظر مدل، رنگ، سایز، گارانتی، کشور سازنده و سایر مشخصات فنی، دقیقاً مشابه کالای خریداری شده از فروشگاه هگمتان کالا باشد.
  2. از دیگر شرایط لازم برای استفاده از این تضمین، موجود بودن کالا در سایت یا فروشگاه مورد نظر و ارائه پیش فاکتور به تاریخ روز می‌باشد.
  3. با توجه به لزوم یکسان بودن شرایط مقایسه، ملاک تضمین قیمتی قیمت نهایی کالا با لحاظ هزینه‌هایی مانند هزینه حمل و نقل یا ارزش افزوده خواهد بود.
  4. عدم سوء استفاده از این طرح به روشهای غیراخلاقی و غیر حرفه‌ای

    گارانتی مغایرت

در صورتیکه کالای تحویل شده به مشتری با کالای سفارش داده شده مغایرت داشته باشد، مشتریان 2 روز فرصت خواهند داشت تا نسبت به تعویض یا مرجوع نمودن آن اقدام نمایند. اولین قدم برای اینکار اعلام مکتوب مشکل به فروشگاه در بازه زمانی 2 روزه می‌باشد. در این موارد در صورتیکه کالای مورد نظر مشتری در فروشگاه موجود نباشد، به انتخاب مشتری، کالا با کالای مشابه دیگر تعویض یا در صورت دلخواه وجه پرداختی مسترد می‌گردد.

 شروط استفاده از 2 روز گارانتی مغایرت:

  1. مشتریان محترم موظف هستند که هنگام تحویل کالا و قبل از باز نمودن بسته بندی، مشخصات کالا را با کالای سفارش داده شده تطابق داده و در صورت وجود مغایرت آن را تحویل نگرفته و عودت نمایند.

- در صورتی که امکان تشخیص مغایرت، بدون باز کردن بسته‌بندی وجود دارد، امکان رسیدگی به درخواست مشتری در صورتی ممکن است که کالا از حالت اورجینال یا بسته‌بندی اصلی و اولیه خود خارج نشده باشد.

- در صورتی که امکان تشخیص مغایرت و کسری اقلام همراه تنها با باز کردن بسته‌بندی ممکن باشد، لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود.

  1. مشتریان محترم موظف هستند چنانچه بررسی تطابق کالای سفارش داده شده و کالای تحویلی، از روی بسته بندی امکان‌پذیر باشد، قبل از باز نمودن بسته‌بندی، ابتدا مشخصات کالا را انطباق داده و سپس کالا را از بسته‌بندی خارج نمایند. لذا چنانچه بدون مطابقت، کالا از بسته بندی اولیه خارج شده باشد، حتی در صورت مغایرت، دیگر امکان تعویض یا مرجوع نمودن آن وجود نخواهد داشت.
  2. کارتن و بسته بندی کالا باید کاملاً سالم و بدون پارگی یا مخدوشی باشد. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی موجب عدم امکان استفاده از این تضمین می‌گردد.
  3. بر این اساس کالاهایی که با پست یا باربری نیز ارسال می‌گردند، باید قبل از تحویل و امضا نمودن رسید، از نظر مشخصات با کالای سفارش داده تطبیق داده شده و در صورت مغایرت ضمن تحویل گرفته نشدن، بلافاصله برای فروشگاه عودت گردند.
  4. با توجه به آنکه عکس محصولات صرفاً جهت اطلاع و کمک به خرید مشتری بوده و ممکن است در پاره ای از جزئیات با عکس اصلی تفاوت داشته باشد، به استناد آن نمی‌توان اعلام مغایرت نمود. لذا ملاک مغایرت برای مشتریان محترم، مشخصات فنی درج شده در سایت می‌باشد.

گارانتی عودت

در صورتیکه مشتریان هگمتان کالا ، به هر دلیلی از خرید خود منصرف شوند، تا 2 روز فرصت خواهند داشت تا کالای خریداری شده را عودت نمایند.

 شروط لازم برای استفاده از 2 روز امکان عودت کالا:

  1. کالای خریداری شده از بسته بندی و پلمپ اولیه خارج نشده باشد و این امر به تایید کارشناسان فروشگاه برسد.
  2. کارتن و بسته بندی کالا کاملاً سالم و بدون پارگی یا مخدوشی باشد. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی موجب عدم امکان استفاده از این تضمین می‌گردد
  3. مطابق ماده 37 قانون تجارت الکترونیکی امکان عودت کالا فقط شامل حال مصرف کنندگان بوده و مصرف کننده مطابق بند (س) ماده 2 همین قانون شخصی است که به منظوری جز تجارت یا شغل حرفه اقدام می‌کند؛ بر این اساس خریداران فروشگاه که به منظور تجارت یا شغل حرفه‌ای خود از فروشگاه خرید می‌نمایند، مصرف کننده محسوب نشده و امکان استفاده از شرط عودت را ندارند.
  4. در مواردی که عودت کالا از طریق پست یا باربری قرار است انجام گردد، کالا حتماً می‌بایست "بیمه" گردد و این مورد در قبض پستی و یا بیجک قید گردد .علاوه بر آن لازمست کالا به نحوی (با کارتن یا پلاستیک حبابی) بسته‌بندی گردد تا خود کالا و یا بسته‌بندی آن در حین ارسال آسیبی از نظر فنی و یا ظاهری نبیند. زیرا اگر کالا یا بسته‌بندی آن در حین ارسال به هر نحوی دچار آسیب، خدشه و یا ایراد ظاهری (از جمله نصب برچسب یا نوشتن هر گونه متن) گردد، امکان عودت آن وجود نخواهد داشت و از این حیث هیچگونه مسئولیتی بر عهده فروشگاه نخواهد بود.

در صورتی که

  • کالای خریداری شده، ایراد یا اشکال فنی داشته باشد.
  • کالای خریداری شده، آسیب دیدگی یا ایراد فیزیکی و ظاهری داشته باشد.

- هرگونه اِشکال یا ایراد فنی، آسیب‏‏ یا ایراد فیزیکی باید حداکثر تا  24  ساعت پس از دریافت کالا، به کارشناسان سایت اطلاع داده شود.

- لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود. استفاده از این سرویس تنها در صورتی ممکن است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به فروشگاه بازگردانده شود.

- برچسب‌زدن  و یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.

- این سرویس اشکال‏‏‌های فنی و ظاهری (شکستگی، خط و خش و مانند آن روی بدنه کالا و قطعات تزئینی) که در اثر استفاده نادرست کاربر از کالا ایجاد شود، را شامل نمی‏‏‌شود. (استفاده نادرست پس از تحویل کالا مواردی مانند حمل و نقل و جابجایی، نصب و راه‌اندازی، تنظیمات، کاربرد غیرمعمول، نگهداری و استفاده‌ی غیر و متفاوت با توصیه سازنده کالا (قید شده در دفترچه راهنمای کالا) را شامل می‌شود.)

- در صورتی که آسیب‏‌، در لحظه قابل مشاهده باشد، مشتری می‏‌تواند از تحویل‌گرفتن مرسوله خودداری کند تا جهت بررسی و ارسال مجدد به فروشگاه بازگردانده شود.

هزینه ارسال چطور محاسبه خواهد شد؟

    1. اگر ایراد فنی، وجود مغایرت فنی یا فیزیکی یا آسیب دیدگی ظاهری، به تایید کارشناسان خدمات پس از فروش هگمتان کالا برسد، هزینه‌های ارسال به عهده هگمتان کالا است.
    2. برای واریز هزینه پست به حساب مشتری، قبض پستی با مهر شرکت پست باید همراه کالا به هگمتان کالا ارسال شود. همچنین تصویری از رسید تهیه و به آدرس info@hegmatankala.ir ایمیل شود.
    3. در صورت انصراف از خرید، یا تأیید نشدن ایراد یا مغایرت توسط کارشناسان هگمتان کالا، هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا، به عهده مشتری خواهد بود.

 

توجه 1: در این شرایط وجه کالا حداکثر ظرف 48 ساعت کاری پس از تأیید کارشناسان فروشگاه، به حساب مشتری واریز خواهد شد.

توجه 2: امکان عودت کالاهایی که قیمت آنها تابع نوسانات بازار است، حداکثر تا ۲۴ ساعت بعد از تکمیل سفارش می‌باشد.